Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?

Provozuje:
icok

ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Iva je neděle 01.12.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Diskuze ke článku: Učitel nebo kamarád 

Nejen učitelé mají podobné problémy

Toto je bezpochyby zajímavé téma. Někdy před 4 roky jsem se ocitl v podobné situaci. Nejprve to bylo jednoduché, že jsem pouze učil. V tu chvíli nebylo co řešit, prostě jsem byl pan učitel, vykalo se a bylo hotovo. Po nějakém měsíci jsem ovšem začal vést kroužek. Jednodušší to bylo v tom, že se jednalo o jiné děti (mladší). Na kroužku jsme si přirozeně všichni tykali. Nepříjemné ale bylo, že potom na chodbách školy mi třeba páťáci tykali a sedmáci s osmáky mi vykali. Přemýšlel jsem, jak se asi ti starší cítí? Protože jsem nepatřil zrovna k nějakým příliš povolným učitelům, tak nikoho z těch starších ani nenapadlo mi tykat. Mne přitom tolik nezáleželo na tom, jestli ředitelka slyšela nebo neslyšela, že mi někdo tyká či vyká.
   Potom se situace zkomplikovala, když jsem jel s dětmi na školu v přírodě (ovšem jako učitel pouze z malé zčásti, ale hlavně jako vychovatel). Šesťáci, které jsem neučil, mi tykali, ale pak tam bylo pár sedmáků, pro které jsem byl do této doby pan učitel, takže  zprvu na tom odmítali cokoli měnit. Slyšel jsem ještě následující diskusi:
     Sedmačka: Pane učiteli, můžeme s holkama jít támhle.....
     Šesťák: Proč mu říkáš pane učiteli, říkej mu Michale, ne?
    (Trochu jsem si uměl představit, jak se ta velká holka asi cítila, když z jejího pohledu jí nějaký "usmrkaný kluk", který byl o hlavu menší, radí, jak mi má říkat a ještě ke všemu si se mnou tyká!)