Praha si připomněla 10 let od vyplutí prvního integrovaného přívozu Pražské integrované dopravy.
Návštěvníci oslavy v Podbabě se mohli zdarma přepravit z jednoho břehu na druhý benátskými gondolami, plout na převozní lodi Bivoj, či člunem hasičů z Lysolaj. Po celou dobu hrála lidem poetické písně plavební převoznická skupina Matylda banda de la marina. Převozníci z Pražských Benátek zahájili slavnost přestřižením stuhy s trikolórou, která symbolicky spojovala oba vltavské břehy. Pak na návštěvníky čekal bohatý program. Užívali si benátských gondol nebo vyhlídkových plaveb na převozní lodi Bivoj.
Podbabou se rozléhal křik tonoucího. Ihned k místu neštěstí vyrazili lysolajští hasiči a spustili záchrannou akci. Naštěstí to bylo jen cvičení a vyděšení přihlížející si oddychli. Děti si pak nadšeně zkoušely jízdu kajakem nebo na stále populárnějším paddle boardu společnosti Hg sport. Zemědělská univerzita v Praze točila pivo Suchdolský Jeník a na „žížalí televizi" mohli lidé zkoumat život malých kroužkovců.
Pražské Benátky od zprovoznění prvního přívozu P1 v Sedleci v roce 2005 spustily další čtyři přívozy a jejich převozníci nyní patří mezi zkušené říční vlky. Nejstarší z nich, kapitán Mario Juhas, předával zkušenosti těm nejmenším. Na stánku Pražských Benátek učil děti vázat námořnické uzly a vyprávěl jim dobrodružné námořní historky. „Přestože si děti v přírodě hrají méně než za mých mladých let, překvapilo mě, jak moc je námořní řemeslo zajímalo", líčil dojmy z početné návštěvy svého stánku kpt. Mario Juhas z Pražských Benátek. Lidé si tak připomněli službu, která pomáhá Pražanům na cestě z jednoho vltavského břehu na druhý již deset let a navazuje tak na starobylou převoznickou tradici Za tu dobu přívozy Pražské integrované dopravy přepravily přes tři miliony cestujících a statisíce jízdních kol a kočárků.
Stručná historie přívozů PID:
1. 7. 2005 Spuštění prvního přívozu P1 (Sedlec – Zámky).
1. 7. 2006 Další přívoz v provozu P2 (V Podbabě – Podhoří).
17. 7. 2007 Třetí linka přívozu P3 (Lihovar – Veslařský ostrov).
1. 8. 2008 Zahájení provozu přívozů P4 (Dětský ostrov – Národní divadlo-Hollar) a P5 (Císařská louka – Jiráskovo náměstí).
19. 9. 2009 Zahájení provozu přívozu P6 (Nádraží Modřany – Lahovičky).
1. 10. 2011 Ukončení provozu přívozu P4.
31. 3. 2012 Změna trasy přívozu P5 (zkrácení o úsek Výtoň – Jiráskovo náměstí a vznik nového levobřežního přístaviště Kotevní).
28. 3. 2015 Změna přístaviště přívozu P5 na levém břehu – nově Náplavka Smíchov.
Více informací najdete na stránkách www.prazskeprivozy.cz .
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0037 sec. | Aktuálně máme v databázi 8387 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha