Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Anastázie je čtvrtek 15.04.2021



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Jak přežít, když mě všechno štve

Nakladatelství Portál vydalo knihu Elizabeth Verdick a Marjolie Lisovskis Jak přežít, když mě všechno štve, která je rádcem pro děti, které jsou vznětlivé a neumějí udržet emoce na uzdě.

Knihu Jak přežít, když mě všechno štve, z angličtiny přeložila Petra Diestlerová a ilustroval ji Mike Gordon. Knihu vydalo nakladatelství Portál.



V deseti kapitolách najdete návod, jak přemáhat a ventilovat vztek, který nic nevyřeší. Při psaní této knihy pomohli autorům svými nápady dospělí i děti.


Proč potřebujete tuto knížku? Protože každý občas dostane vztek. Na naší planetě není jediný člověk, který se nikdy v životě nenaštval. Jenže někteří lidé si se vztekem dokážou poradit lépe než jiní.


Jaké pocity mají děti, když mají vztek? Připadá jim, jako by se jim v břiše všechno svíralo. Všechno v nich bublá, jako by to chtělo vyletět ven. Jsou tak rozzuření, že jim může vybuchnout hlava. Mají strach, že jim vyskočí srdce z těla. Mají chuť si to na někom vybít. Chtějí, aby jim všichni dali pokoj. Třesou se jim ruce. Prostě se v nich všechno napne. Mají sto chutí s něčím třísknout.


Znáte některý z těchto pocitů? Já se občas ve třech z těchto pocitů poznávám. Takže jsem rád, že mohu recenzovat tuto zajímavou knihu, která pomůže i mě.



První kapitola se věnuje pocitu vzteku. Druhá kapitola rozebírá to, co na vztek pomáhá Jednou z možností je pohyb nebo něco dělat rukama či se někomu svěřit. Pomoct může i mluvit sám k sobě nebo dýchat a při tom třeba počítat. Tato kapitola nabízí 10 jednoduchých tipů pro relaxaci.


Třetí kapitola se jmenuje Různé tváře vzteku. Je o tom, jak moc je na někom poznat, že má vztek a jak se při tom projevuje. Někdo se uráží, někdo křičí a ječí, někdo je surový a agresivní, někdo aspoň nadává. Jiné děti se zase chovají k člověku, na kterého mají vztek, chladně, nemluví s ním, pomlouvají ho apod. Vztek se dá také skrývat, to ale nefunguje moc dlouho.


Pokud někdo něco zkazí a něco se mu nepovede, je správné, když si za to sám sobě nadává? Dělá to dost lidí, někteří nahlas, někteří šeptem, jiní jenom v duchu. Tihle lidi vlastně trestají sami sebe. Kniha nabízí několik tipů na pomoc, s kým si promluvit.


Další kapitola se věnuje hloupostem, které lidi ze vzteku dělají. Může to být krádež plyšáků sourozenci, bouchání dveřmi, sekýrování spoluhráčů ve sportu, agrese. Většinou to má důsledky, po kterých se cítíme ještě hůře, takže případná krátkodobá úleva je pouze na chvíli. Proto se autorky v páté kapitole věnují tomu, jak vztek krotit. Radí k tomu pět kroků. Nejprve zjistit, co tě vytáčí. Potom poznat varovné signály vzteku. Třetím krokem je se zastavit a zamyslet se. Pak už stačí jenom ovládnout svůj hněv. Vztek je silná emoce, ale ty buď silnější. A posledním krokem je se rozhodnout, co udělat. Přistoupit teda k problému aktivně.


V šesté kapitole se dočtete o síle slov. S vyjadřováním vzeku pomáhá, když znáš slova, která ti pomohou přesně popsat, jak se zrovna cítíš. Jsou slova hněvu a slova síly. Slova síly souvisí s pozitivní silou a vyjadřují, jak se chceš cítit. A tak se můžeš cítit, pokud svůj vztek zkrotíš pozitivním způsobem, s čímž ti poradí právě tato kniha.



Sedmá kapitola se jmenuje Šest kroků k řešení problému se vztekem. V prvním kroku se připravíme na rozhovor, v druhém jasně sdělíme, o jaký problém jde, v třetím vyslechneme druhého, v čtvrtém vysvětlíme, jak se cítíme, v pátém se bavíme o možnostech, jak problém vyřešit a v šestém si jednu možnost vybereme a vyzkoušíme ji.


V kapitole Radar na vztek najdete rady, jak poznat, když se někdo zlobí na vás a jak včas předcházet tomu, abyste sami nerozčílili a nenaštvali někoho druhého.


Devátá kapitola zodpovídá otázky, co když ti rodiče nebo učitel se vztekem nepomůžou nebo jak řešit problém se šikanou. Co dělat, když se necítíte v bezpečí.



Závěrečná desátá kapitola přináší osvědčené finty jak zachovat klid. Pomůže k tomu pravidelný pohyb, jíst zdravě a pravidelně, omezit kofein, mít dostatek spánku, naučit se odpočívat a mnoho dalších způsobů, o kterých se dočtete právě v této kapitole.

V úplném závěru této zajímavé knihy přináší autorky vzkaz pro rodiče a učitele, kde najdete odpovědi např. na otázky Jak můžete dětem se vztekm pomoci vy?


Knihu tedy mohu doporučit jak dětem, tak jejich rodičům či prarodičům, ale třeba i učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům.

  • Autor: Nováček Michal - Písmák
  • Datum publikace: 02.04.2014
  • Článek zařazen do: Zajímavé nabídky
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 1227 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0033 sec. | Aktuálně máme v databázi 8121 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha