Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Věroslav je sobota 27.07.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Spuštěna kampaň Máš koule?

Nádory varlat patří mezi nejlépe léčitelné typy nádorových onemocnění. Při včasné diagnostice a následné léčbě mají vysokou pravděpodobnost dlouhodobého vyléčení. Problémem ale zůstává skupina dospívajících, kteří většinou přijdou k lékaři pozdě, často až s pokročilým onemocněním.

    Kampaň Máš koule? je  vůbec první osvětovou kampaní zaměřenou právě na tento typ nádorového onemocnění v ČR. Kampaň zaštiťuje Nadační fond dětské onkologie Krtek. Za myšlenkou celého projektu stojí MUDr. Viera Bajčiová, CSc., primářka Kliniky dětské onkologie Fakultní nemocnice v Brně, a je jejím odborným garantem. Součástí kampaně jsou také známé i méně známé tváře mladých i starších mužů.
 
     Kampaň Máš koule? byla spuštěna na konci října 2010 na popud primářky MUDr. Viery Bajčiové, CSc. ve spolupráci s  Nadačním fondem dětské onkologie Krtek.
.

      "Kampaň inicioval Nadační fond Krtek, který spolu s lékaři KDO v Brně pečuje o děti a mladistvé léčené s různými typy nádorových onemocnění. A právě zkušenost, kdy stále více pacientů s tímto typem onemocnění dochází na vyšetření pozdě, tzn. v již velmi pokročilém stadiu choroby, přivedlo lékaře a Nadační fond Krtek na myšlenku ´spustit´ kampaň, která by vedla k oslovení mladých chlapců a mužů, ať si více všímají změn na svém těle a nepodceňují péči o své zdraví. Diagnostika i "laické" objevení příznaků tohoto onemocnění je totiž poměrně jednoduché - projevy choroby jsou znatelné (rozpoznatelné) na první pohled či pohmat. Cílem kampaně je zjednodušeně řečeno přimět mladé muže, aby nepodceňovali příznaky a neotáleli s návštěvou lékaře, " vysvětluje primářka Bajčiová.

      Cíle kampaně mají především informativní a osvětový charakter. Důležitým faktorem je u zhoubných nádorů varlat včasná diagnóza, až 90 % pacientů má totiž šanci na trvalé vyléčení. V pokročilém stádiu onemocnění je nutná intenzivní kombinovaná chemoterapie a klesá i pravděpodobnost celkového úspěchu léčby. Nejvyšší výskyt tohoto onemocnění je u mužů ve věku 15 - 35 let. Kampaň Máš koule? má zvýšit informovanost o problematice nádorů varlat a dostat ji do širšího povědomí. Měla by vést mladé muže k provádění samovyšetření, které by mělo být samozřejmou a pravidelnou součástí hygieny. Kampaň se proto také snaží nenásilnou a poutavou formou prezentovat samovyšetření varlat a ukázat, že není důvod stydět se vyhledat odbornou pomoc.

     Jaké komunikační kanály kampaň Máš koule? využívá?
Autoři kampaně (agentura Yinachi, režisérské duo MODS, občanské sdružení Bumbaris Paris a další) se snažili pojmout celou kampaň vtipnou a poutavou formou, která by byla přijatelná i pro mládež a zároveň aby vzbudila zájem o problematiku. Kampaň poběží v několika rovinách. Autoři se pokusí pomocí imagového a instruktážního videa (obojí naleznete v příloze) oslovit a informovat na internetu, kde v současnosti cílová skupina hledá informace nejčastěji.


      Díky printové kampani a komunikaci s novináři se na problematiku upozorní v tisku určeném jak teenagerům, tak i jejich učitelům a rodičům. Všechny tyto kanály budou směřovat na připravený web: www.maskoule.cz, který bude vedle informací o příznacích choroby a podrobných informacích o preventivním samovyšetření obsahovat diskusi moderovanou primářkou Bajčiovou. Dále zde návštěvníci najdou obě výše zmíněná videa a kontakty na místa, kde se lze nechat vyšetřit a získat doplňující informace. Webové stránky budou spuštěny k 1. listopadu 2010.

      V komunikaci je navíc využito propojení se známými osobnostmi - na kampani Máš koule? a její propagaci se podílí např. Jiří Mádl, Kryštof Michal (Support Lesbiens), Rae Tomášek (Clou), DJ ROBOT, DJ TRAFIK, DJ Indy (Indy & Wich), Michal Nohejl (MODS), dále Jan Antonín Duchoslav (Viky Cabadaj) a Ondřej Brzobohatý. Ve spotu se mihli např. Eva Leimbergerová, Martin Pechlát, Michal Nohejl, Hana Vágnerová, Milan Kukulský, Lukáš Rumlena.. Ti všichni "mají koule" a nebojí se to dokázat!

  • Autor: Redakční poštou
  • Datum publikace: 11.11.2010
  • Článek zařazen do: Zajímavosti
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 2062 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0028 sec. | Aktuálně máme v databázi 8369 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha