Další dvě hry mohou doplnit vaši kartotéku her. Tentokrát jsou to hry do přírody, které mají dosti podobnou motivaci.
Honba za jelenem P,3-8,fáborky
Jeden z družiny představuje jelena. Vezme si sto barevných fáborků a vyrazí do terénu. Jestliže jde po cestě, zavěsí jeden fáborek nejpozději při každém dvacátém kroku na větev, kámen, na keř. Když odbočí z cesty do vysokého lesa, kde je dobrý průhled, musí zavěsit fáborek nejpozději při každém desátém kroku, a když se začne prodírat houštinami. zanechává za sebou papírovou stopu při každém pátém kroku.
Deset minut po odchodu jelena se vydá celá družina z tábora po jeho stopě. Cestou sbírá fáborky, a když dojde k místu, kde jsou zavěšeny tři papírové fáborky vedle sebe, je to pro ni signál, tady stopa končí, jelen je schovaný nejdál 50 metrů odtud. Kdo jelena uvidí nejdřív, přebere jeho úlohu v příští hře.
Poprvé nastříhejte fáborky z červeného papíru, později značte stopu méně nápadně - zeleným, modrým nebo hnědým krepem.
Hon na vysokou P,3-10,luky a šípy nebo hadrové koule, maketa jelena, fáborky
E. T. Seton popsal tuto hru ve své knize Dva divoši. Proměňte se na jedno odpoledne v lovce, kteří s lukem a toulcem plným šípů jdou po jelení stopě.
Namalujte na jednu stranu starého pytle srdce, černý kruh velký jako dvě dlaně. Kolem něho označte větší ovál. Pak nacpěte do pytle trávu nebo slámu, upevněte ho na čtyři tyče, nahoru přišijte menší pytlík jako hlavu.
Jeden hráč si tento model jelena hodí na ramena a nese ho lesem na palouk nebo paseku. Cestu značkuje papírovými fáborky jako při obvyklých stopovacích hrách. potom se vrátí do tábořiště. To je signál pro družinu, aby vyrazila za jelenem. Hlouček lovců s luky a šípy pospíchá po stopách a při tom prozkoumává terén před sebou i po stranách. Kdo uvidí jelena nejdřív, získá deset bodů a smí na něho vystřelit první šíp. Když mine cíl, postoupí další lovec o pět kroků a napne luk. Po druhém střílí třetí, čtvrtý, až se vystřídá celá družina. Pak zase vloží šíp na tětivu první hráč. Od chvíle, kdy se do vycpaného pytle zaryje první šíp, nesmějí už další střelci postupovat o pět kroků k jelenovi. Až do konce hry zůstanou na tomto místě. Hra končí, když je zasažen černý kruh - jelenovo srdce - nebo když se toulce vyprázdní.
Pak spočítáte, kolik kdo získal bodů:
za objevení jelena 10 bodů
za každý šíp v jelenově těle mimo srdce a ovál 1 bod
za každý šíp v oválu 5 bodů
za šíp v červeném kruhu 10 bodů
Kdo má nejvíc, získává titul "nejlepší lovec" a má právo v další hře jelena schovat.
Nestavte jelena v hustém lese, ani na vršek. Šípy, které nezasáhnou cíl, by se poztrácely a mohly by zranit náhodného chodce. Nejlépe jelena umístíme pod stráň, k náspu, do opuštěné pískovny nebo cihelny.
"Hon na vysokou" se dá hrát i s hadrovými koulemi, které nahradí luky se šípy.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0034 sec. | Aktuálně máme v databázi 8386 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha