Rubriky

Dnes má svátek Vojtěch je úterý 23.04.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Tuláků - 120. část

Před prázdninami čekaly Tuláky dva výlety na Sázavu, jeden do Ratají nad Sázavou a školní rok 1992 - 93 zakončili výletem přímo na Sázavu.

Rataje nad Sázavou 18. - 20. 6. 1993

Sraz byl na Hlavním nádraží v pátek v 16.30. Jelo nás 7, Míla, Golem, Ingoust, Martin, dva Zálesáci a já. Vlakem jsme jeli přes Čerčany, podél Sázavy až do Ratají nad Sázavou.

Zde jsme vystoupili a sešli do kempu, který byl hned u řeky. Nebyl to normální kemp, bylo to veřejné tábořiště jen s pumpou a WC. Našli jsme si místo asi 10 m od vody, kde jsme si chtěli postavit stany. Zálesáci měli s sebou celty, tak si je spolu spojili. Golem a Ingoust je měli taky, tak to bylo v pohodě. Míla bydlel se mnou, z mé celty jsme udělali předsíňku, do které jsme dali bágly a na noc si do ní lehl Martin.

Když jsme postavili stany a alespoň částečně vybalili věci, šli jsme na dříví. Muselo se jít přes železniční most, protože les byl za řekou a jiný tu nebyl. V táboře jsme dříví nasekali a připravili na oheň. Pak se každý ze svých zásob navečeřel, či jinak posilnil v místním bufetu. Když se setmělo, zapálili jsme oheň, kde si kdo chtěl, opekl buřty nebo chleba. U ohně jsme seděli asi do půl jedenáctý, pak jsme šli spát.

Ráno, když jsme vstali, tak jsme se nasnídali a pak jsme chtěli jít na nějaké zříceniny hradů, bylo ale strašný vedro, tak jsme se rozhodli, že nikam nepůjdem a odpoledne se pojedeme vykoupat do Sázavy. V kempu se taky dalo koupat, ale nebylo to tam hezký. Dopoledne jsme hráli mariáš, Míla, Martin a já, nebo jsme se potulovali okolo.

K poledni jsme se naobědvali a asi v půl druhý nasedli na vlak a jeli do Sázavy. Tam jsme to už znali, protože jsme tam už několikrát byli. Šli jsme ke kempu, kde jsme dříve vždy bydleli, je tam jez a celkem mělko, tak se tam dobře koupe. Tam jsme byli asi dvě hodiny. Po návratu do tábora jsme šli opět na dříví.

Večer nám zpestřili ožralí čundráci, kteří oblečení začali skákat z železničního mostu do řeky, dost při tom řvali, tak se k vodě seběhl celý kemp. Jednomu ze skákajících se to tak líbilo, že skočil třikrát, přitom to byla výška minimálně 10 m, ale spíš ještě víc.

Večer byl opět táborák, udělali jsme pěknou vatru až se to Golemovi a Ingoustovi nelíbilo a začali nám jí hasit. V noci byl velký slejvák. Naštěstí v neděli svítilo slunce, tak nám stany uschly.

Po snídani jsme pomalu začali balit. Potom si každý dělal co chtěl, my jsme zase hráli mariáš. Hráli jsme o wahagany, samozřejmě vyhrál Míla. Po obědě jsme sbalili i stany, pak jsme odešli na nádraží. V Praze jsme vystoupili v Hostivaři, Míla a ostatní z Petrovic to měli blíž než z Hlavního nádraží. My z Chodova, Golem, Ingoust a já, jsme jeli 154 až na stanici metra Chodov, kde jsme se rozešli. Myslím, že se výlet vydařil, i když jsem v mariáši prohrál skoro celý " Wahaganský " majetek.

Zapsal: Časomíra

Sázava 25. - 27. 6. 2003

Na tento výlet byl sraz opět na Hlavním nádraží. Tuláků jelo méně než minule, přibyl sice Martin P a nováček Michal, ale odpadl Ingoust, Časomíra a Martin S. Přihlášen byl ještě Radek S., jenže nakonec nejel. Ze Zálesáků jeli opět Jirka a Martin.

Jeli jsme stejným vlakem jako před týdnem. Vystupovali jsme ve městě Sázava. Došli jsme do kempu, který je na druhé strané Sázavy a tam jsme se ubytovali.

Druhý den bylo vedra, obdobné jako minulý týden. Dopoledne byl turnaj ve stolním tenisu. Zapůjčili jsme si na dvě hodiny oba betonové stoly a sváděli jsme tu nelítostné boje v pinkponku. Turnaj byl dotován nezanedbatelnou částkou Wahaganů. Podařilo se mi ho vyhrát, za to o druhé místo byly neúprosné boje.

Po turnaji jsme si šli vařit oběd a po něm jsme si udělali polední klid. Odpoledne byla etapa Osídleni nové země a pak měl být azimuťák. Protože však bylo vedro a mé začala bolet hlava, tak jsem ho nezvládl připravit.

Po večeři byl táborák. Nováček Michal tam předváděl některé duchařské věci a pak jsme hráli hry. Začali jsme hrou, při které se vypráví příběh a postupně se předával dokola. Když už nás tahle hra nebavila, hráli jsme známou hru Bum.

V neděli dopoledne se už toho moc neodehrálo. Po obědě jsme začali balit. Časové to nezvládl nováček Michal, na kterého jsme čekali a nakonec jsme šli ještě napřed. Svým balením překonal Smíška v Polničce, kterému tam tenkrát málem ujel autobus. Se Smíškem má Michal společné to, že zatímco Smíšek je přezdívka, Michal se příjmením Smíšek jmenuje.

Při cestě vlakem se vyznamenal Martin P., který se chtěl prát s nožem. Byl pohotově zneškodněn Golemem a nůž jsem mu zabavil a dostal ho na nádraří jeho táta. Martin si za to vykoledoval červenou kartu.

Výlet byl spíš slabším průměrem, o čemž svědčí i průměrná známka 3. Účast byla velice slabá a dost výrazně poškodí oddílovou křivku.