Dalším z monopolů je Dopravní podnik hl. m. Prahy. Jeho přístup k cestujícím je v některých situacích dosti kuriozní. Proč by ale měl být jiný?
O kultuře cestování v pražské městské hromadné dopravě se radši nebudu ani zmiňovat. V dopravních špičkách narvané autobusy a tramvaje, ale i metro. Obzvlášť teď před Vánocemi je to ráj kapsářů. Pokud se na vás z několika stran cpou spolucestující, nemáte nejmenší šanci si svoje věci ohlídat. Navíc starší a méně pohybliví lidi nemají v určitých situacích šanci bez újmy na zdraví cestu přečkat. Nedokážou udržet tlak ostatních cestujících a hrozí jim pád s následným pevným přitlačením na tyč či stěnu dopravního prostředku.
Nedávno začala na Jižním Městě výluka některých autobusových linek. Budeje se tam kruhový objezd. Když jsem jel ráno do práce, byl jsme poněkud překvapen, kudy to jedeme. Po ránu byla ještě tma, takže jsem ani pořádně neviděl příčinu. Jen jsem se lekl, kudy to jedeme, jestli jsem snad nepřejel. Nakonec jsem se ale zorientoval a na metro jsem zdárně dojel, i když to trvalo o 5 minut déle.
Když jsem se vracel domů a poměrně jsem spěchal, došel jsem na zastávku a zde byla pouze informace o jejím zrušení. Došlo mi, že ta záhadná objížďka ještě trvá a vypravil jsme se hledat zastávku. Lidi, kterých jsem se ptal, nevěděli nic, jenom, že z Hájů do Petrovic nic nejede. Když jelo ráno z Petrovic do Hájů, usoudil jsem, že teď v podvečer pojede i obráceně a tak jsem začal hledat. Nakonec jsem si počkal na autobus 267, který má sice delší intervaly, ale jeho zastávka se nezměnila.
Proč by dopravní podnik informoval cestující? Vždyť většina z nich jezdí na legitimace a tak od nich má stejně peníze dopředu. Je mu tedy jedno, jak se dostanou domů, jestli zastávku najdou nebo půjdou pešky nebo pojedou taxíkem. Vždyť jim jde jenom o to, získat od cestujících peníze a nic víc je přeci nezajímá. Že jsem jejich zákazníkem? Asi jsem hodně naivní.
Od druhého dne po výluce už informace byly. Takže to byla jenom denní bojová hra pro cestující "Na detektivy". Další dny už ale opět informace žádné, takže pokud někdo nejezdí každoddenně, tak má prostě smůlu. Ten sice asi nemá legitimaci a jezdí na jízdenky, ale nějak se dopravit potřebuje. A že by šel k neexistující konkurenci? To asi nehrozí. Tak nač se snažit, když dopravník podnik má svoje peníze jisté. A pokud se pár lidí naštve a začnou jezdit auty? Sníží se tržby. No a co, to se přece dorovná zdražením a zaplatí to ostatní cestující, ti co auto nemají.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0029 sec. | Aktuálně máme v databázi 8400 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha