JuniorInternet 2004 je již týden minulostí a přesto jsme měli skoro každý den o něm co přinést nového. Tak byl letos nabitý informacemi.
Po samotném JuniorInternetu jsme samozřejmě udělal rozhovor s jedním z jeho hlavních organizátorů, Jiřím Peterkou mladším.
Je to jubilejní pátý JuniorInternet. Jaké jsou po něm pocity a dojmy a jak by se dalo zrekapitulovat těch pět uplynulých ročníků?
Jsem samozřejmě rád, že už to mám za sebou, protože je to velká zodpovědnost a hodně práce. Ale každopádně si myslím, že za těch pět let přece jenom JuniorInternet mladým lidem pomohl. Dokazují to i projekty některých mladých lidí, kteří na Internetu něco dokázali, které zde byly dnes prezentovány a myslím si, že za těch pět let se konference dost rozrostla. Přihlásilo se k nám celkem 757 přihlášek a doufám, že byla přínosná mladým lidem.
Jaké jsou výhledy do budoucna? Jak dlouho bude JuniorInternet pokračovat?
Není jisté, jak dlouho JuniorInternet budeme organizovat. Já myslím, že příští ročník snad určitě bude. Plánujeme to ještě více rozšířit, mělo by to být ještě více mezinárodní a určitě zlepšit i program a takové ty organizační věci.
Více mezinárodní? Jakým směrem se chcete ubírat?
Letos jsme rozšířili JuniorIntenret na Slovensko. Přihlásilo se nám několik účastníků ze Slovenska, tak se chceme zaměřit na další sousední země. Zatím nemáme nic konkrétně rozmyšleno. Teď po konferenci budeme mít setkání budeme si povídat s ostatními organizátory.
Letos nebyl se slovenštinou problém, protože Slováci a Češi si rozumí. Jak se zabezpečí srozumitelnost pro účastníky z ostatních zahraničních zemí?
To zatím promyšleno nemáme, o tom jsme zatím ještě nepřemýšleli. Ještě bude čas to domyslet.
Děkuji za rozhovor.
Na konferenci JuniorInternet se toho dělo opravdu hodně. Velkou část jsme již popsali v předchozích reportážích. Celá konference byla v centru pozornosti nejrůznějších médií. Například portál Atlas vysílal přímý přenos a záznam celé konference můžete najít na adrese http://www.live.atlas.cz. Pilně tu také pracovali malí novináři z dětské tiskové agentury, kteří si dělali poznámky i v průběhu přestávky na občerstvení.
Podívejme se nyní do statistik JuniorInternetu.
|
2000 |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
Účastníků |
109 |
82 |
139 |
178 |
191 |
chlapců |
72 |
52 |
98 |
125 |
167 |
děvčat |
37 |
30 |
41 |
53 |
24 |
ZŠ |
57,00% |
14,30% |
42,00% |
33,00% |
33,00% |
Gymnázium |
43,00% |
85,70% |
58,00% |
58,00% |
54,00% |
Střední |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
8,00% |
12,00% |
Jiná |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
1,00% |
1,00% |
Doma |
33,00% |
28,60% |
58,00% |
63,00% |
73,00% |
Ve škole |
51,00% |
69,20% |
36,00% |
30,00% |
23,00% |
V int. kavárně |
5,50% |
1,10% |
0,00% |
0,00% |
0,00% |
Jinde |
10,00% |
1,10% |
6,00% |
7,00% |
4,00% |
Denně |
0,00% |
25,30% |
25,00% |
44,00% |
50,00% |
Víckrát týdně |
58,00% |
0,00% |
49,00% |
41,00% |
39,00% |
Týdně |
33,00% |
72,50% |
0 |
0 |
0 |
Ob týden |
5,50% |
2,20% |
0 |
0 |
0 |
Několikrát měsíčně |
0,00% |
0,00% |
19,00% |
9,00% |
9,00% |
Měsíčně |
3,50% |
0 |
0 |
0,00% |
0 |
Méně často |
0,00% |
0 |
8,00% |
6,00% |
2,00% |
Zkušenost do roka |
49,50% |
33,30% |
21,00% |
21,00% |
11,00% |
Zkušenost 1 – 2 roky |
15,00% |
33,30% |
62,00% |
50,00% |
50,00% |
Zkušenost 3 a více let |
35,50% |
33,30% |
17,00% |
29,00% |
39,00% |
JuniorText -chlapci |
0 |
26 |
39 |
27 |
33 |
JuniorText – děvčata |
0 |
28 |
30 |
46 |
16 |
JuniorText |
0 |
54 |
69 |
73 |
49 |
JuniorWeb – chlapci |
0 |
23 |
49 |
44 |
49 |
JuniorWeb – děvčata |
0 |
1 |
7 |
4 |
7 |
JuniorWeb |
0 |
24 |
56 |
48 |
56 |
JuniorBanner – chlapci |
0 |
3 |
0 |
0 |
|
JuniorBanner – děvčata |
0 |
1 |
0 |
0 |
|
JuniorBanner |
0 |
4 |
0 |
0 |
|
JuniorSpecial – chlapci |
0 |
0 |
10 |
0 |
|
JuniorSpecial – děvčata |
0 |
0 |
3 |
0 |
|
JuniorSpecial |
0 |
0 |
13 |
0 |
|
JuniorProject – chlapci |
|
|
|
54 |
85 |
JuniorProject – děvčata |
|
|
|
3 |
1 |
JuniorProject |
|
|
|
57 |
86 |
Políčka, která jsou vybarvena žlutě nebyla dotazována (v případě statistik, např. četnosti přístupu na Internet nebyla tato možnost v daném ročníku v anketě nabídnuta) a u nominačních kategorií nebyly tyto kategorie v daném ročníku vypsány.
Statistiky jsou poměrně dost výmluvné. Účast má s vyjímkou 2. ročníku vzestupnou tendenci. Zájem chlapců je stoupající (opět s výjimkou 2. ročníku), zájem děvčat byl stoupající do loňského ročníku, letos nastal pokles. S výjimkou 1. ročníku mají převahu účastníci z gymnázií před účastníky ze základních škol. Ta byla největší v 2. ročníku. Počet dětí, které s epřipojují z domova stoupá, ze školy klesá. Stoupající je i počet účastníků, kteří se připojují k Internetu denně, letos dosáhl 50%.
Zajímavé je, že počet účastníků se zkušenostmi většími než 3 roky klesal od 1. do 3. ročníku a v posledních dvou letech má opět stoupající tendenci. Ubývá účastníků, kteří mají zkušenost s Internetem kratší než rok a většinu si zachovávají účastníci se zkušeností 1 až 2 roky. Podíl počtu účastníků v jednotlivých nominačních kategorií můžeme sledovat až od 2. ročníku, protože v 1. není uveden.
Uznejte sami, že statistické porovnání jednotlivých ročníků je poměrně zajímavé. Pro nás je konečně poslední tečkou za letošní jubilejní konferencí. Samozřejmě se k ní ale ještě budeme vracet recenzemi an jednotlivé nominované stránky do JuniorProjectu a JuniorWebu.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0035 sec. | Aktuálně máme v databázi 8395 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha