Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Ivo je neděle 19.05.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

II. mistrovství ČR v počítačových hrách 2003

Mistrovství republiky může probíhat i v celkem netradičních disciplínách. Dnešní děti a mládež mimořádně baví počítačové hry a tak napadlo už loni organizátory, uspořádat toto mistrovství.

     I. Progaming - obecná definice

  • novodobý sport - hraní vybraných počítačových her na profesionální úrovni
  • fenomén především mladších generací (z hlediska hráčů/sportovců) ve věku 15-25 let
  • spontánně vznikl ze zájmu mladých lidí o pravidelné a dlouhodobé soutěžní hraní počítačových her
  • neustále rapidně rostoucí hráčská základna
  • extrémně vysoká přitažlivost pro mladé a teenagery
  • základní forma hraní - online přes Internet, rozšířenější forma - velké LAN (Local Area Network) turnaje v halách
  • pouze vybrané nejúspěšnější hry, které splňují určité předpoklady pro soutěže - vyváženost apod.

     Situace ve světě - mnoho mezinárodních turnajů v Evropě, Americe i Asii, vysoké finanční částky na prize money (desítky až stovky tisíc dolarů), desítky milionů hráčů.

     Situace v ČR:
1) Stálí hráči (tzv. progameři) - cca 10-20 tis. (v 90% věk 15-25 let)
2) Pravidelní hráči - cca 500 tis. (alespoň 2x týdně hrají počítačovou hru)
3) Příležitostní hráči - cca 1,5 mil. oby
vatel

     Dne 6. března 2003 byl založen Českomoravský svaz progamingu, jehož posláním je pečovat o komplexní rozvoj progamingu jako o sport, který bude další alternativou také v boji proti závislosti mládeže na alkoholu a drogách. Hlavním úkolem svazu bude sdružování hráčů, úprava legislativy, organizace a řízení soutěží, sestavování národní reprezentace, atd.
V současné době rychle roste zájem o progaming.

     Hlavní pozitiva vlivu na mládež
– zvyšování zájmu o práci s počítači
– spontánní a zábavné zvyšování gramotnosti uživatelů PC
– efektivní využití volného času zábavou
– odvádění pozornosti od drog a alkoholu
– zvyšování psychické odolnosti vůči nezdarům a stresům (stejně jako u jiných sportů)
– prohlubování strategického myšlení a uvažování
– zlepšování schop
nosti komunikace se svým okolím
– zábava

     II. Mistrovství ČR v počítačových hrách 2003

     Soutěž vznikla na základě tříletého vývoje projektu ProGamers, který položil v ČR základy progamingu. V roce 2002 se na veletrhu informačních technologií Invex za výrazné podpory partnerů podařilo zrealizovat nultý ročník Mistrovství, který díky obrovskému zájmu hráčů, veřejnosti a médií prokázal, že i u nás jsou již reálné podmínky pro toto nové sportovní odvětví.

     Počínaje rokem 2003 se stala nabídka herních akcí a turnajů jediným uceleným seriálem, do kterého byly zahrnuty jak online ligy na internetu, tak i mnoho offline turnajů. Vyvrcholením pak bylo opět finálové klání na veletrhu Invex v říjnu 2003

     Oficiální hry pro rok 2003:

     Oficiálními progamingovými hrami pro seriál Mistrovství ČR v počítačových hrách 2003 se staly následující hry:

Half-Life: Counter-Strike
Quake III Arena
Unreal Tournament 2003
Starcraft Broodwar
Warcraft III: Reign of Chaos
Age of Mythology

     Všechny zmiňované hry jsou celosvětově uznávány jako progamingové díky své komplexnosti, vyváženosti, hratelnosti a kvalitě. Také proto se i u nás staly základními hrami českého progamingu.

     Schéma soutěže:

     Online Ligy:

     První součástí jsou ProGamers online ligy, které byly počínaje lednem 2003 vyhlášeny ve všech, v rámci projektu podporovaných hrách. Tyto online soutěže budou sloužit jako první kvalifikační turnaje na off-line akce pořádané v průběhu roku. Ligy jsou postaveny na klasické podobě ligového systému a zahrnují v sobě více výkonnostních úrovní. Závěrečného play-off se však v odpovídajících počtech účastní ti nejlepší hráči z každé z úrovní dané ligy. Systém je takto postaven z důvodu zajištění možnosti výhry i pro nově přihlášené účastníky, kteří nastupují vždy do nejnižší soutěže, přičemž postup do vyšší soutěže si zajišťují pouze mezi jednotlivými sezónami.

     Offline LAN turnaje:

     Dalším postupovým stupněm v kvalifikacích jsou offline turnaje:

1) PG GameFest 2003 - prize money 5.000$, 10 - 20 tis. návštěvníků
- Místo konání: Průmyslový palác, Praha, Výstaviště Holešovice
- Datum: 15. - 18.4.2003
- MČR turnaje: CS, W3, UT2003, BW, Q3, AoM
- Počet hráčů MČR kvalifikace: 160
- Nasazení hráčů MČR turnaje: konečný stav PG Online Lig (1. sezóna 2003)
- Počet MČR kvalifikantů: 8 (v každém MČR tur
naji)
- Kvalifikovaní hráči postupují současně do Invitational turnajů na AMD PGCH

2) AMD PG Challenge - prize money 31.000$, 10 - 20 tis. návštěvníků
- Místo konání: Zimní stadion HC Becherovka Karlovy Vary
- Datum: 11. - 13.7.2003
- MČR turnaje: CS, W3, UT2003, BW, Q3, AoM
- Nasazení hráčů MČR turnajů: Výsledek základních skupin 2. sezóny PG Online Lig
- Invitational turnaje: CS, W3, UT2003, BW, Q3
- Nasazení hráčů Invitational turnajů: 8 kvalifikantů z GameFest 2003 + 8 zahraničních pozvaných hráčů/týmů

- BYOC turnaje: CS, W3, UT2003, BW, Q3, Q2, QW, AoM, DoD
- Počet hráčů MČR kvalifikace: 160
- Počet hráčů v ostatních turnajích: 800
- Počet MČR kvalifikantů: 8 (v každém MČR turnaji)

Finále - Invex 2003 - prize money 25.000$, 80 tis. návštěvníků
- Místo konání: Brno, Invex 2003
- Datum: 6. - 10.10.2003
- Počet hráčů: 400 finalistů

Prize money 2 500 000,- Kč
V překladu také "hotovostní ceny", jsou dnes největším lákadlem profesionálních hráčů.

      Mistrovství ČR v počítačových hrách se posouvá do profesionální sféry sportovních soutěží, což dokladuje zmiňovaná výše prize money. V roce 2003 bude nejlepším hráčům kromě hodnotných věcných cen vyplaceno v souhrnu téměř 250.000,- Kč za nejvyšší umístění v online ligách a neuvěřitelných 2 250 000,- Kč na offline turnajích.

     III. Kursové sázení na hráče Mistrovství ČR v počítačových hrách

     Společnost ProGamers se při vytváření prvního ročníku Mistrovství obrátila také na společnost Sazka, a.s. se záměrem zařadit hráče Mistrovství do systému kursových sázek. S přihlédnutím k celkové koncepci seriálu, velikosti jeho jednotlivých akcí a k počtu hráčů budou obě společnosti spolupracovat na vytvoření kursů za účelem sázení na hráče hry Half-Life: Counter-Strike na při příležitosti dvou největších offline turnajů - AMD PG Challenge (Karlovy Vary) a Finále Mistrovství na veletrhu Invex (Brno).

     Sázení na online soutěže není možné z technických důvodu, především díky nemožnosti zajistit identifikovatelnost identity aktuálního hráče. Proto se budou kursové sázky do budoucna orientovat pouze na takové soutěže, kde je možné se podobným problémům vyhnout.

     Partneři:
     S koncepcí soutěže se od tohoto roku mění také koncepce partnerství pro seriál Mistrovství. Partnerem se (na rozdíl od minulosti) stávají také společnosti z mnoha odvětví, které s počítači zdánlivě nemají nic společného. Partnerství je sjednáno na celý ročník.

     Hlavní partneři:
AMD (
www.amd.com)
Levi International, a.s. - počítače LYNX (
www.lynx.cz)
Veletrhy Brno, a.s. (www.bvv.cz)
Invex ( www.invex.cz )
Partneři:
Sazka, a.s. (
www.sazka.cz)
DELL a.s. (www.dell.cz )
Fotolab a.s. (www.fotolab.cz)
3Com (www.3com.cz)
Cinemax (www.cinemax.cz)
Apcc (www.apcc.com)
Canon (www.canon.cz)
Douwe-Egberts (www.douwe-egberts.cz)
Papillons (www.papillons.cz)
Mediální partneři:
Prima Televize (
www.prima-televize.cz)
Hospodářské noviny (
www.ihned.cz)
Ekonom (www.ekonom.cz )
AV Media (www.avmedia.cz)
Mobil (www.mobil.cz)
Metro (www.metro.cz)
Gts (www.gts.cz)
Švamberk NET (www.svamberk.net)
Level (www.level.cz)
Chip (www.chip.cz)
Oficiální PlayStation 2 Magazín (www.ops2.cz)
Počítač pro každého (
www.ppk.cz)
Seznam (www.seznam.cz)
BonusWeb.cz (www.bonusweb.cz)
GameZone (www.gamezone)


     IV. Českomoravský svaz progamingu

     Českomoravský svaz progamingu je občanským sdružením hráčů, které vzniklo na základě potřeby zlegalizovat a zoficiálnit nové sportovní odvětví a aby byl umožněn další rozvoj profesionální herní scény.

     Jeho cílem je sdružovat hráče a týmy, hájit jejich zájmy, stanovovat obecně platná a uznávaná pravidla, vytvářet legislativní základy, podporovat herní scénu, zajišťovat národní reprezentaci a v neposlední řadě také seznamovat širokou veřejnost s obecnou problematikou tohoto sportu.

     Všichni hráči a týmy, kteří se budou chtít účastnit Mistrovství ČR v počítačových hrách, by měli vstoupit do svazu a stát se jeho členem. Svaz Mistrovství zastřešuje a společnost ProGamers bude servisní organizací, která zajistí kompletní organizaci soutěží.

Sídlo:
Českomoravský svaz progamingu
Muchova 15/237
160 00 Praha 6 - Dejvice

  • Autor: Tisk. agent. mlad. eKamarád
  • Datum publikace: 12.12.2003
  • Článek zařazen do: Zajímavosti
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 4039 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0029 sec. | Aktuálně máme v databázi 8271 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha