Rubriky

Dnes má svátek Irena je úterý 16.04.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Tuláků - 55. část

Letní tábor Tuláků pokračuje druhým týdnem. Je srpen roku 1991 a my sledujeme historii oddílu Tuláci podle jejich kroniky.

Neděle 28. 7. 91

Ráno odešli Vlk, Slimák a Papyrus. Po snídani se ještě dohrával badmington. Na oběd se šlo do restaurace. Po poledním klidu přišla na řadu 11. etapa celotáborové hry Studna. Byli jsme odvedeni do luk nad táborem, kde jsme museli co nejrychleji sehnat vodu. (Nemusela být pitná). V táboře se na to odehrála 12.etapa Kamení. Museli jsme co nejrychleji postavit pyramidu z kamenů.

Pondělí 29. 7. 91

V tuto dobu se začaly některé stany samy skládat a tak se některé dvojice stěhovaly. Dopoledne byl výklad první pomoci. Po něm přišla 13. etapa Morseovka. Po obědě jsme se vypravili k potoku dole ve vsi, kde se někdo i koupal. Tam jsem ještě hráli několik her a v táboře nás čekala 14. etapa a to Pozornost. Po táboře jsme museli najít dvacet dvojciferných čísel a to do dvaceti minut.

Úterý 30. 7. 91

Hned po snídani jsme se začali škrábat na Špičák, který je asi 47 km od tábora. Šli jsme po trase vleku. Oběd byl v balíčku, tak jsme se nahoře najedli. Pak jsme vystoupili na místní rozhlednu. Cestou zpátky jsme sbírali borůvky. Po návratu probíhal zbytek táborové olympiády. Hrály se šachy, dáma a stolní tenis.

Středa 31. 7. 91

Byl celodenní výlet na další rozhlednu Bramberk. Cesta probíhala klidně, rychlejší šli napřed s Mílou a pomalejší s Vencou Na místě jsme si (kdo chtěl) dali v restauraci oběd a vylezli na věž. Pak jsem pokračovali přes Dolní Maxov do Josefova Dolu a odtud kolem vypuštěné přehrady a mariánských hor do tábora. Večer bylo oddílové volno.

Čtvrtek 1. 8. 91

Dopoledne bylo dokončení táborové olympiády. Po poledním klidu byla 15. a 16. etapa celotáborové hry. První Sušení. Každá družina dostala jeden mokrý hadr, který musela na vlastním ohni usušit. Druhá Brod. Tam jsme museli vzít podle věku kládu a přejít lať a přitom nespadnout a nenamočit kládu ve vodě.

Pátek 2. 8. 91

Skoro celý den pršelo. Dopoledne i odpoledne bylo kvůli počasí oddílové volno. Sice odpoledne mělo být pro Kamzíky a pro Tuláky putování pod stany, ale nebylo.

Sobota 3. 8. 91

Dopoledne byla na programu střelba ze vzduchovky, po obědě prohlídka okolí tábora a hry v lesích.

Neděle 4. 8. 91

Celý den bylo oddílové volno a odpočinek plus nabrání sil na zítřejší výlet do Polska.