Rubriky

Dnes má svátek Vojtěch je úterý 23.04.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Zálesáků - 5. část

Tábor Zálesáků, který je společný s Tuláky, sledujeme podle kroniky Zálesáků již třetím dnem od jejich příjezdu do Židovy strouhy u Bechyně.

3. den – pondělí 17.8.92

Jako každý den jsme po budíčku a rozcvičce udělali nástup. Zde bylo zopakováno, co dnes budeme dělat. Po nástupu jsme šli na louku, kde jsme hráli Miriši, Angličany a Půlmiriši. Potom jsme zařizovali pozemky. Po tomto úkolu jsme šli na oběd.

Po obědě jsme měli polední klid a po poledňáku jsme běhali otientační závod s určováním azimutu. Ze začátku jsme běželi po silnici. Hned u silnice byl první azimut. Podle něj jsme dál běželi údolím Židovy strouhy. Zde jsme museli objevit třetí, čtvrtý a pátý azimut. Pátý azimut nás zavedl do vysokého kopce. V polovině jsme našli azimut číslo šest se šifrou, která nám dávala zprávu o vstupenkách u azimutu číslo sedm. U sedmičky jsme vstupenky opravdu našli a běželi až k hlavní silnici. U silnice jsme našli osmičku. Osmička určovala směr azimutu přes silnici. Za silnicí jsme našli Mílu. Zde byl vlastně konec závodu.

Potom jsme odešli do tábora. V táboře jsme se navečeřeli a hráli etapu. A protože už byla tma, měli jsme až do večerky volno.

Skřet

4. den – úterý 18.8.92

Jako každý den i v úterý byl budíček v sedm hodin. Rozcvičku popisovat nebudu. Po snídani nám zbyla chvíli pauza. Potom přišel slavný výlet do Týna nad Vltavou. Těch dvacet kilometrů jsme ušli docela v pohodě až na Skřeta, který si začal za polovinou cesty stěžovat, že ho “bolí nožičky”. Do Týna jsme se šli vykoupat do bazénu. V Týně jsme se ztratili, díky Mílovým informacím od zpravodajské služby JPP (jedna paní povídala). Nakonec jsme bazén opravdu našli. Koupání tam bylo perfektní. Koupali jsme se přibližně dvě hodiny. Po koupání jsme si došli na autobus a vrátili se zpátky. Po večeři jsme hráli etapu. Tenhle výlet se mi velice líbil.

Petr

5. den – středa 19.8.92

Po snídani jsme vyrazili na louku, kde proběhla 2. část dražby. Potom se uzavíraly kontrakty a každý si vybavoval svoje pozemky. Po obědě byl výlet do Bechyně. Původním cílem bylo koupání v bazénu. Kvůli vysokým cenám se však do bazénu nešlo a obstaraly se nákupy v Bechyni. Já s Ingoustem a Jakubem, kterým nebylo dobře, jsem zůstal v táboře. Po večeři byla další etapa hry.