Rubriky

Dnes má svátek Marcela je sobota 20.04.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Tuláků - 32. část

Tuláci prožívají tábor, poslední před sametovou revolucí. To ovšem samozřejmě nikdo z nich netuší. A tak se těší na dvoudenní výlet na Valchu.

6. den - 21. 7. 1989 - výlet na Valše

Po snídani jsme s těžkými batohy vyrazili na dalekou cestu. Vedoucí s ostatními chlapci šli vpředu a děvčata šla vzadu. Děvčata měla větší výdrž, jelikož se po celou tu cestu zastavila jenom třikrát.

500 metrů před cílem jsme se zastavili , protože jsme měli velký hlad. Sedli jsme si k občerstvení a vybalili jsme si oběd. Když jsme se naobědvali, pokračovali jsme v cestě. Dorazili jsme do cíle a začali jsme se ubytovávat.

Konečně jsme se ubytovali a šli jsme se koupat. PO večeři jsme si šli lehnout, jenom Irča, Lucka a Míla měli hlídku.

7. den - sobota 22. 7. 1989 - výlet na Valše

V noci po 12. hodině jsme očekávali návštěvu z tábora. Měli jsme na ni šišky. Asi po 3 hodinách jsme si řekli, že půjdeme spát. Ráno nás probudila zima. Po té, co jsme se probudili, děti nám oznámily, že tady byla návštěva a vzala nám 3 nebo 2 batohy a Mílovi do stanu dala kufr s některými jeho věcmi. Pak jsme se ještě dozvěděli, že Péťa je popálen. Jelikož se to Mílovi nelíbilo, tak nám oznámil, že půjde to tábora pro naši zdravotnici, ale Irena byla proti, že prý ji děti neposlouchají a nabídla se, že tam já s ní doběhnem. Míla to svolil a tak jsme asi 1 km běžely, až ke statku. Tam jsme chtěly poprosit o trochu vody, jenže tam nikdo nebyl.

na rozcestí jsme uviděli auto, bežely jsme k němu. Auto zastavilo a my jsme poprosily o svezení. Vezl nás příjemný starší pán, nabídl nám, že nás sveze i nazpátek. Vystoupili jsme a běželi k táboru. S Adrianou jsme pak dojeli na Valchu. Adriana odvedla Péťu k doktorovi. Já s Irenou jsme se šli vykoupat, jeliko6 jsme se na slunci mohly vzpařit.

Když jsme se vrátily, dodělával se oběd. Najedli jsme se a šli se s Mílou koupat. PO vykoupání jsme se sbalili a čekali, až pro nás Míla Kaše přijede, jelikož to slíbil. Do tábora jsme dorazili akorát na večeři. Pak jsem hráli hry a připravovali táborák. Po táboráku jsme šli spát.

Lucka Havránková

8. den - 23. 7. 1989

Po snídani jsme stříleli ze vzduchovky asi na 7 m. Trvalo nám to až do oběda. V poledním klidu se odpočívalo.

Pak bylo hezky, tak jsme se šli koupat. Voda byla teplá. Po koupání jsme hráli různé hry na louce.

Hráli jsme si až do večera. Po večeři byl nástup a rozdala se pošta.