Náš seriál o hrách pokračuje. Mnohé hry jsou v oddílech obměňovány či vylepšovány. Máte-li nějaký podobný námět, můžete využít tohoto seriálu o hrách, který je určen především vedoucím a prostřednictzvím diskuse také přispět svojí zkušeností.
Zápalková pyramida K,4-10,láhev a zápalky
Postav doprostřed stolu láhev od limonády a předej každému hráči deset zápalek. Pak otevři hru tím, že položíš jednu ze svých zápalek nahoru na hrdlo láhve. Tvůj soused udělá totéž a po jedné zápalce položí na láhev i ostatní. Když se všichni vystřídají, jsi na řadě opět ty. Dřívka kladete všelijak, jedno přes druhé a snažíte se je nalíčit soupeřům tak, aby při prvním dotyku spadla. Na hrdle láhve někdy vyroste skutečná zápalková pyramida - to jsou chvíle největšího napětí. Komu během přikládání nějaká zápalka sklouzne z láhve na stůl, musí přidat ke své zásobě nejen tu spadlou, ale i všechny zápalky, které jsou právě na láhvi. To ovšem znamená nepříjemné rozmnožení základního počtu dřívek a zvýšenou vyhlídku na porážku. Kdo se zbaví poslední zápalky, odstupuje ze hry a dál už jen přihlíží. Komu zůstane nakonec celá zásoba zápalek, prohrál.
Aby se finále hry příliš neprotahovalo, urči časový limit. Kdo bude mít po uplynutí této lhůty nejvíc zápalek, prohraje.
Zkouška silných nervů K,4-6,speciální pomůcky
Ještě než s touto hrou vyrukuješ, musíš vykonat jisté přípravy. Zato máš předem zajištěný úspěch. Jen málokterá hra je tak živá, veselá a napínavá, jako tahle.
Z větvičky silné asi jako tužka uřízni pro každého hráče dvoucentimetrový dílek. Doprostřed dílků vyřež mělký vrub a na toto místo přivaž konec šedesáticentimetrového tenkého, pevného provázku.Dál si opatři plechovku od kilogramové konzervy a hrací kostku.
Nejlépe se hraje na podlaze. Rozděl hráčům po jednom dřívku uvázaném na provázku a rozestav je do menšího kroužku. Pak si kleknete na zem a všichni položí svoje dřívko doprostřed do nakresleného kolečka, o něco menšího, než je plechovka, kterou svíráš v pravé ruce. Hráči drží volný konec svého provázku v prstech pravé ruky. Provázky mají být volně napjaty a nesmějí se křížit.
Hotovo? Hoď z levé ruky na zem hrací kostku tak, aby na ni všichni dobře viděli. Jestliže padne lichým číslem navrch (1,3,5), musí hráči bleskurychle cuknout provázkem a přitáhnout dřívko k sobě. Ty máš právo při lichém čísle přiklopit plechovku na kolečko. Snažíš se to udělat tak rychle, aby se pod plechovkou chytlo co nejvíc dřívek. Každý, komu dřívko přiklopíš, dostane trestný bod. A kdo postupně nasbírá deset trestných bodů, vypadne z další hry. To znamená, že se dřívka vracejí po každém hodu kostkou do nakresleného kolečka. Někdy však musí dřívka zůstat nehnutě ležet na místně - to když kostka ukáže jakékoliv sudé číslo: 2, 4, 6. Trhnout provázkem při sudém čísle znamená také trestný bod. Ty ovšem při sudém čísle nesmíš plechovku poklopit na zem, jinak by se všem škrtl ze záznamu jeden trestný bod. Můžeš však naznačit útok na dřívka - pohneš plechovkou, jako bys ji chtěl přiklopit. Klamný výpad skoro vždycky někoho přiměje, aby trhl provázkem, přestože to pravidla zakazují. To je klíčový okamžik celé hry, chvíle největšího napětí, skutečná zkouška silných nervů.
Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0045 sec. | Aktuálně máme v databázi 8402 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha