Rubriky

Dnes má svátek Marcela je sobota 20.04.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Tuláků - 24. část

Víte, že v roce 1988 bylo výročí sto let organizované turistiky? Dnes nahlížíme do kroniky oddílu Tuláci, když se účastnily pochodu na Říp na oslavu tohoto výročí.

Památný pochod na Říp - 30. 4. 1988
ke 100 letům organizované turistiky

Dalším společným výletem s oddílem rodinné pěší turistiky a s oddílem dospělých, byl výlet na Říp. Zatím co my jsme se sešli před školou, na nádraží se k nám připojilo dvanáct členů těchto dvou oddílů.

Vlakem jsme dojeli do Nových Ouholic, odtud jsme vyrazili na trať. Martin Ždichynec z oddílu rodinné turistiky byl stým účastníkem, který odstartoval na trať z tohoto místa.

Na Řípu jsme viděli i koně a cyklisty. V Ctiněvsi pod Řípem jsme se společně vyfotili.

Výlet do Pacova - 6. až 9. 5. 1988

Sešli jsme se u ZŠ Donovalská, pak jsem šli na autobus a autobusem jsme dojeli na hlavní nádraží. Odtamtud jsme jeli rychlíkem do Tábora, kde jsme přestoupili na osobní vlak. Dojeli jsme na nádraží a šli jsme k chatičkám. Bylo nás o kluků a 4 holky. Kluci šli do jedné chatičky a Míla, Jirka, Honza a holky do budovy.

Vybrali jsme si postele a dali jsme si věci do poliček. Potom jsme se šli podívat po Pacově. Když jsme se vrátili, tak jsme hráli různé hry. Pak jsme se šli mýt. Večerka byla v deset hodin, kdy jsme šli spát.

Ráno jsme šli na celodenní výlet. Jeli jsme vlakem do Tábora a tam jsme hledali volnou restauraci. Všechny byly plné a tak jsme šli do bufetu. Od tamtud jsme šli lesem okolo řeky k lávce a potom jsme šli na louku u potoka. Kluci hledali škeble a holky chodily do vody.

Vrátili jsme se do Tábora. Když jsme tam došli, jeli jsme vlakem zpátky do Pacova. Za ten den jsme ušli asi 16 km. Potom jsme hráli na schovávanou a večer jsme šli spát.

Druhý den ráno jsem s Mílou hráli hru Miriši. Holky s Jirkou uvařily oběd a po něm jsme šli na státní hrad Kámen. Tam byla výstava starých motocyklů. Když jsme se vrátili, tak jsme si hráli. Večer jsme měli táborák.

Ráno jsem měli branný závod. Nejdříve jsme museli najít nahoře na louce otázky, potom jsme měli najít Jirku a říct mu podle kompasu, kde je sever. Od Jirky jsme běželi k Honzovi a ten nám dával otázky. Až jsme přiběhli k Mílovi a měli jsme vázat různé uzly a potom jsme měli psát odpovědi na otázky. Pak už byl konec.

Míla rozdal klukům úkoly. Když jsme je splnili, byl oběd a po něm se vyhlásilo, kdo měl nejvíc bodů. Asi ve 4 hodiny jsme šli na vlak. Jeli jsme do Tábora a odtamtuď do Prahy. Potom jsme jeli domů.

Pavel Křivánek

Oddílové volební shromáždění - 16. 5. 1988

16. května jsme se sešli ke zhodnocení uplynulého pionýrského roku. Předseda vašek přečetl hodnotící zprávu. Po ní jsme schválili plán činnosti na příští pionýrský rok. Míla nás seznámil s výsledky oddílového bodování. Zvítězila Irena, která dostala diplom a cenu. Potom jsme už jenom volili oddílovou radu a rozešli jsme se domů.

Lesní brigáda v Dolních Břežanech - 27. - 29. 5. 1988

Společně s oddílem Rychlé šípy jsme se vypravili na lesní brigádu do Dolních Břežan. Na Skalce jsme vyzvedli stany a metrem jsme dojeli na Mládežnickou (dnešní Pankrác), odtud nás odvezl autobus až do Dolních Břežan na náměstí. Asi přes kilometr jsme museli dojít pěšky.

Postavili jsme stany a vybalili jsme si věci. Každý večeřel z vlastních zásob. Míla s Pepíkem šli hledat kaštanový háj, který jsme měli čistit.

V sobotu ráno jsme se nasnídali a šli jsme pracovat. Protože kaštanový háj je dost daleko od stanů, zůstal Honza u stanů a před polednem mu přišly holky pomoct vařit. Čistili jsme kaštanový háj a o přestávkách jsme hráli hru Miriši.

Po obědě jsme po chvilce poledního klidu šli pokračovat v práci. Vyčistili jsme kus háje a do večara bylo volno. Honza s holkama zase připravili večeři. Pak jsme ještě chvíli hráli Miriši u stanů a po večeři další hry s Honzou.

V neděli po snídani se šlo zase pracovat. tentokrát jsme ale čistili háj už jenom dopoledne. Asi čtyři jsme poctivě pracovali, ostatní se ulejvali. Míla nás ujistil, že při rozdělování peněz za brigádu k tomu přihlédne. Udělali jsme tolik práce, co udělali včera všichni za celý den. Plánovaný úsek jsme vyčistili, Míla byl spokojen.

Po obědě jsme začali balit a skládat stany. Míla si s námi ještě zahrál Kolo pravdy. Pak už se bavilo S dopravou zavazadel nám pomohli dva kluci, kteří tu byli na kolech.

Na náměstí jsme nasedli do autobusu, který nás tentokrát odvezl k metru Primátora Vacka (dnes Roztyly). Brigáda se nám líbila, udělali jsme tu kus práce.I účast byla tentokrát větší.