Rubriky

Dnes má svátek Ctibor je středa 08.05.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Tuláků - 16. část

Potřetí nahlížíme do táborové části kroniky Tuláků, kteří tráví letní prázdniny 1987 v Havlíčkově Borové. O těchto prázdninách se Tuláci zatím ještě stále jmenovali Brontosaurus.

9. den v táboře – pondělí 6.7.1987

Ráno v 7.00 nás vzbudil Tomáš. Po budíčku jsme se šli umýt a uklidit postele a kufry. Když jsme to měli hotové, šli jsme na snídani. Po snídani jsme odpočívali asi čtvrt hodinky. Potom jsme šli s Naďou se stanama na louku. Každý si postavil svůj stan a Naďa to ohodnotila. Když jsme sklidili stany, tak jsme mohli jít do tábora a z tábora na oběd. Po obědě byl polední klid. Po poledním klidu jsme šli vesnicí až do lesa. V lese nám vedoucí připravili brannou hru. Branná hra proběhala dobře a bez zranění. Po branné hře jsme šli udýchaní a zpocení do Sokolovny. Ze Sokolovny jsme šli na večeři a po večeři jsme šli spát.

10. den v táboře – úterý 7.7.1987

Ráno v 7.00 jsme šli si umýt ruce, vyčistit zuby atd. Rozcvičku jsme neměli, protože jsme byli služební oddíl. Po snídani jsme rozdělali stoly a kdo neměl službu, tak hrál stolní tenis. Pak nastal oběd. Po obědě jsme prožívali polední klid. Po poledním klidu jsme se šli koupat. Přitom si kronikář oddílu Brontosaurus odřel koleno, tak jsme museli jít rychle zpátky. Pak nastala večeře. Po večeři byl nástup. Po nástupu jsme si připravili večerní program. Pak jsme šli spát.

Patrik

11. den v táboře – středa 8.7.1987

Ve středu 8.7.87 jsme zahájili den rozcvičkou. Po rozcvičce jsme se šli umýt a ustlat postele. Pak následovala snídaně. Po snídani jsme se připravovali na dopolední zaměstnání:

Brontosaurus: situační náčrt Havl. Borové
Komety: služba
Fotbalisté: stavba stanu.

Pak následoval oběd. Po obědě byl polední klid. Potom jsme měli volno. Pak byla večeře. Po večeři byl nástup. Po nástupu si každý oddíl připravil večerní program. Pak jsme šli spát.

Patrik

12. den v táboře – čtvrtek 9.7.1987

Začali jsme rozcvičkou, po ní následovala snídaně a celodenní výlet do Křížové. Všichni jsme věděli, že do Křížové je to 9 km. Šli jsme velice dlouhou cestu, která měla jen jedinou zastávku u nádherného rybníka. Po rybníce se plavily plachetnice, serfy a jiná plavidla. Čekalo nás ještě 2,5 km. Všichni jsme protestovali, protože nás už bolely nohy. Přesto jsme to šli. “Došli jsme” všichni zvolali. Na náměstí bylo udělané starodávné dílo KLUCEMBURK. O něco výš byl nádherný kostel, prošli jsme se také po hřbitově. Vrátili jsme se asi v 5.00 hod. a proto jsme měli zbytek volno, ve kterém jsme hráli různé hry.

Fabiánek

13. den v táboře – pátek 10.7.1987

Tento den jsme byli služební oddíl a proto jsme neměli rozcvičku. Pak jsme šli se umýt a ustlat postele. Pak nastala snídaně. Po snídani byla táborová olympiáda – běhy 50, 60, 1500m a na 12 minut. Pak byl oběd. Po obědě byl polední klid. Pak jsme měli službu až do večeře. Po večeři byl nástup. Po nástupu jsme hráli stolní tenis a zároveň přijel HONZA. Pak jsme šli spát.

Patrik

14. den v táboře – sobota 11.7.1987

Hned ráno jsme šli pro dříví jako rozcvičku. Potom jsme se vrátili na snídani. Po snídani jsme stříleli ze vzduchovky. Pak následoval oběd a po něm polední klid. Pak následoval výlet na Vepřovou, kde jsme se koupali a nasvačili, večeřeli. Pak jsme se vrátili do ubytovny. Pak jsme šli na nástup. Po nástupu byl trénink stolního tenisu. Pak jsme šli spát, ale potom, asi ve 12.35 nás vzbudili na bojovku.