Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Valérie je čtvrtek 18.04.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Hry II

Náš seriál o hrách pokračuje. Minule jste se seznámili s dělením her, metodikou a prostě teorií. Tentokrát už přecházíme k praxi a přinášíme vám první hry.

    Safari K+D, 5-12, nic
     Sedněte si všichni kolem stolu a ty pak řekni zahajovací větu: "Šel jsem africkým bušem a potkal jsem..." Na začátek místo teček doplň jméno nějakého afrického zvířete - např. slona. Pak je řada na sousedovi po tvé levici. Musí přesně opakovat: "Šel jsem africkým bušem a potkal jsem slona." Žádné slovo nesmí vynechat ani přehodit, jen děvčata pochopitelně mění koncovky sloves, místo šel říkají šla, místo potkal potkala.
     Větu postupně opakují další hráči po směru hodinových ručiček, až přijde řada opět na tebe. Řekneš: "Šel jsem africkým bušem a potkal jsem slona a nosorožce." Přidáš tedy k prvnímu zvířeti zvíře druhé. A zas to po tobě všichni postupně opakují. Kdo se splete, něco vynechá nebo přehodí pořádek slov, vypadne z další hry.
     Zpočátku zůstává celá družina u stolu, prvních šest jmen si každý lehce zapamatuje. Hra začne být napínavá, až bude od hráče k hráči putovat celá litanie slov. Např.: "Šel jsem africkým bušem a potkal jsem slona, nosorožce, zebru, žížalku, kočkodana, antilopu, myšku hrabalku, Ferdu Mravence a krtka." Pokaždé, když věta oběhne všechny hráče, přidáš jedno další jméno. Jak vidíš z příkladu, nemusí se vždy používat jen přísně zoologického názvosloví, žížalka, myška hrabalka i Ferda Mravenec vyvolají u tvých kamarádů bouři smíchu - a ten je vítaným společníkem každé hry.
     Když se spleteš a podle pravidel tak vypadneš ze hry, přebere tvoji roli soused. Nakonec zůstanou na kolbišti jen dva soupeři s nejlepší pamětí. Ti potom přidávají nová jména střídavě, každý jedno. Ostatní sledují hru až do rozhodnutí a číhají na sebemenší chybičku. Každé přeřeknutí, přehození jména vítají nadšeným jásotem. A když některý hráč v odříkávání jmen náhle zadrhne a neví, jak dál, diváci výhružně skandují: "Jedna - dva - tři..." Na rozmyšlení je nanejvýš deset sekund a kdo nenaváže dřív, než zazní klubovnou hromové "deset!", vypadne tak, jako by udělal chybu.

    Boj o písmena K+D, 2-10, kartičky s písmeny
     Nastříhej z kladívkové čtvrtky třicet obdélníků velkých jako hrací karty a na každý napiš silným redisperem a černou tuší jedno velké tiskací písmeno: A B C Č D E F G H CH I J K L M N O P Q R Ř S Š T U V X Y Z Ž. Získáš tak pomůcku k jedné z nejlepších společenských her, jaké můžeš s družinou hrát. Karty s písmenky důkladně rozmíchej a rozesaď spoluhráče před sebe do řady tak, aby měli všichni na tebe dobrý výhled a vzájemně si nepřekáželi. Potom obrať první kartu z balíčku písmen k hráčům a současně řekni: "Ostrov!"
     Předpokládejme, že prvním písmenem bylo K. Hráč, který ze všech nejdříve vykřikne jméno ostrova, začínající hláskou K, získá tuto kartičku do úschovy jako trofej. Ostrovů od K je víc než dost, ale ne každý si hned vzpomene na Krétu, Kypr nebo Kanárské ostrovy. Stačí, aby někdo vyslovil začáteční hlásky o dvě tři desetiny sekundy dřív než soupeři a už je tvé ucho schopno přesně rozeznat, kdo zvítězil.
     První kartička putuje k nejpohotovějšímu hráči a ty už máš v duchu připraven další úkol. Současně s novým písmenem uslyší hráči: "Pták!"
     S každým nově obráceným písmenem dáš úkol z jiné oblasti lidského vědění. Po zeměpisném a ornitologickém pojmu přijdou na řadu třeba souhvězdí, nerosty, květiny, slavní spisovatelé, značky aut. Není to však podmínkou, můžeš zůstat u zeměpisu nebo botaniky, zaměřit se na ten obor, v němž se zvlášť dobře vyznáte.
     Někdy si nemůže nikdo za živý svět vzpomenout - necháš kartičku obrácenou písmenem k hráčům asi minutu a pak ji prostě zasuneš na konec balíčku. Jindy třeba několik hráčů vykřikne odpověď současně a při nejlepší vůli se nedá rozlišit, kdo z nich byl rychlejší. V takovém případě nedostane kartičku žádný z nich.
     V otáčení písmen pokračuješ tak dlouho, až je celý balíček mezi hráči. Spočítáte, kdo má kolik trofejí, a v příští hře předáš balíček tomu nejlepšímu. Teď bude on dávat úkoly a ty se můžeš těšit z napínavé hry jako aktivní hráč.

  • Autor: Jeřábek Lukáš
  • Datum publikace: 07.10.2000
  • Článek zařazen do: Výchova
  • Počet komentářů ke článku: 0 přidat komentář
  • Článek si přečetlo 2872 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0032 sec. | Aktuálně máme v databázi 8270 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha