Rubriky

Dnes má svátek Josef je úterý 19.03.2024

Novinky

Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Z kroniky Tuláků – 6. část

Školní rok Tuláků 1985 – 1986 se chýlí ke konci. Jaro vystřídalo pomalu léto. Copak dělali Tuláci v závěru školního roku nám prozradí jejich kronika.

Schůzka dne 19.5.1986

Na tuto schůzku jsme se sešli ve 3.00 hodiny před školou. Od 3.00 do 4.00 měli mít schůzku Orli a Klokani, a od 4.00 do 5.00 měli mít schůzku Lvíčata a Delfíni. Dostavili se jen tři účastníci schůzky ze skupinky Orli. Odebrali jsme se k pingpongovému stolu a hráli jsme čtyřhru.

Míla, Honza : Tomáš, Radek  2:1

Ve čtyři hodiny nám skončila schůzka a protože nikdo jiný nepřišel, hráli jsme dál až do 5.00 hodin. Potom jsme odešli domů.

Radek

Výlet Dolní Břežany 23.5. – 25.5.86

Sraz byl v 7.00 hod. před školou. Autobusem jsme jeli na Družbu. Z Družby jsme jeli na Mládežnickou, kde jsme čekali na Standu. Standa stále nešel a tak jsme šli na autobus. Na autobusovém nádraží jsme zjistili, že autobus odjel a další jede za dvě hodiny. Vyčkali jsme a jeli jsme autobusem na rozcestí v Břežanech. Z rozcestí jsme šli na paseku. Tam na nás čekal Standa, který přijel autobusem, který nám ujel. Se Zuzanou jsme šli pro zavazadla Standy. Mezitím jsme poobědvali.

Po návratu Standy jsme postavili stany. Po postavení stanů jsme šli na uklízení paseky. Tahali jsme větve k cestě. Po skončení práce začalo pršet. Po dešti jsme rozdělali oheň. Na ohni jsme uvařili čaj a někteří si upekli chleba nebo salám. Večerka byla v 10 hodin. Hlídky byly od 10 – 12 Zuzana, od 12 – 2 byl Tomáš, od 2 – 4 Dušan a od 4 – 6 byl Roman.

Po budíčku jsme udělali snídani. Po snídani jsme opět tahali dřevo. V jednu hodinu jsme udělali oběd. Po obědě Standa, Zuzana, Dušan a Roman opět čistili paseku. Tomáš s Mílou se šli podívat na autobus, kdy jede. Po návratu Míly jsme sbalili stany a své věci. Po 18 hodině jsme jeli do Prahy.

Tomáš Mandík

Kolová na hřišti 11. 6. 86

Dne 11.6. jsme na schůzce dělali zkoušku zručnosti na kole. Bylo to jest po druhé, protože poprvé pršelo. Nejprve nám Míla řekl, kudy trať povede. Samozřejmě, že trať se nejdříve postavila. Až pak se začalo jezdit. Projet malou brankou bylo nejtěžší. Někdo si mohl urazit i hlavu. Kdo si myslel, že to neprojede, tak to objel. Když jsme dojezdili, hráli jsme nějaké hry, které nás Míla naučil. Ještě před hrama jsme museli svolat oddílovou radu. Abych ještě nezapomněl, trať byla bohužel krátká, ale někdo ji neprojel. Pak skončila schůzka.

Roman B.

Výlet do Prachovských skal
20. – 22. 6. 1986

Sraz byl ve 13.00 před školou. Děti, které měly vyučování, byly uvolněny. Jeli jsme metrem na stanici Hlavní nádraží. Od metra jsme šli na nádraží Praha – střed. Na nádraží se k nám přidali dva kluci od Míly ze školy, Karel a Pavel. Vlakem jsme jeli do Poříčan, kde jsme přesedli na vlak do Nymburka. Nebýt Standy, tak jsme vlakem pokračovali do Jinolic.

Než nás pustili do kempu, chvíli to trvalo. Asi půl hodiny jsme hledali místo, kde rozložíme stany. Nakonec jsme našli hezký plácek u lesa. Když jsme postavili stany, šli jsme hledat dřevo. Byla to katastrofa něco najít. Šli jsme asi 200 metrů a našli jsme uschlé mladé stromky. Já s Romanem z modelářů jsme se vraceli se stromkem a tu leží useknutý strom. Rychle jsme strom popadli a utíkali, než se majitel vrátí. Po návratu byl rozdělán oheň. Asi v 10 hodin jsme ulehli.

Druhý den po umytí a rozcvičce jsme se nasnídali z vlastních zásob. Po snídani jsme se oblékli a šli se koupat do rybníka. Po celý den se u stanů střídaly hlídky. Míla se tak dokonale opálil, že po návratu ke stanům s ním zmítala zimnice. Míla asi v 8.30 ulehl. A my jsme se veselili u ohně. Veselili jsme se tak důkladně, že Standa nakázal ulít oheň. Taky se tak zanedlouho stalo. Popadli jsme ešusy a šli pro vodu.

Druhý den se Míla vyvalil ze stanu jak spráskaný pes. Byl rudý jak rak. Za dvě minuty vypil ešus vody. Po této příhodě jsme šli do nedaleké hospody na snídani. Po snídani jsme sbalili stany. A uložili pod velkou vrbu, kde odpočíval Míla. Celý den jsme se koupali. Původně plánovaný výlet do Prachovských skal byl odložen, neboť Míla nebyl schopen pohybu.

V 15.30 nám jel autobus z Jinolic do Jičína. Z Jičína jsme jeli vlakem do Nymburka a z Nymburka rychlíkem do Vysočan. Tato poslední akce ve školním roce 85-86 skončila. Nepodařila se (podle očekávání) jako jiné.

Tomáš Mk

Následovaly prázdniny, které v kronice zapsány nejsou. Tak nahlédneme za týden do dalšího dílu kroniky, který popisuje školní rok 1986 – 1987.