Etika reklamy na Internetu je asi nemalý problém, u některých jedinců je zřejmě nulová, prostě účel světí prostředky.
Občas vídám některé bannery, které mě opravdu udivují. Vždy si říkám, že je divné, že je u nás tolik erotických bannerů a že jsou i ve výměnných systémech, které takovéto stránky nepřipouštějí. Když na ně pro kontrolu kliknu, vše je vysvětleno. Tento erotický banner nemá s erotickou stránkou nic společného.
Divíte se, jak je možné, že erotický banne
r odkazuje na neerotickou stránku? Také jsem se zpočátku divil, než jsem pochopil to zrůdné myšlení. “Prostě, když dám na banner polonahou ženskou, klikne na ní každý chlap. Nabízím-li webhosting, či SMS bránu či něco úplně jiného, je to jedno. Buď ho to zaujme nebo ne. Když ho to nezaujme, mám aspoň kredit za bannery, které se mu zobrazily na mé stránce.”Prostě typická lživá reklama, která dnes světu vládne. Typickým příkladem je banner, kde je polooblečená žena, která říká “Mě jsi ještě neviděl.” Každému “je jistě hned jasné”, když na tento banner klikne, že se dostane na SMS bránu.
Etický není ani banner na webhosting na Seznamu, který uvádí žena s dvojitými prsy. Tento banner je navíc krajně nevkusný a v určité době s ním byl zaplavený cel
ý Internet.V poslední době mě zaujala zejména bannerová reklama na Raketu. Z recenzí od Marťase jsem měl dojem, že to jsou stránky pro náctileté. Reklamní banner, který jsem viděl v poslední době to prezentuje jako silně erotické stránky, kam je nutno chodit pouze ve spodním prádle a kdo není dostatečně sexy, tam nemá šanci. K čemu tedy pánové autoři Rakety chcete vychovávat dnešní mládež? Copak dnešním jediným zájmem mládež je sex?
Bohužel, díky pár lidem, kteří ale mají vliv a dost peněz na hodně impresí bannerů, se z
Internetu stává džungle. Tato “výchova” ale může dát odpověď na většinu problémů a otázek, které jsem v poslední době viděl. A shodou okolností také na Internetu. Je to odpovědí třeba na otázku, zda je dnešní mládež horší než bývala dříve a proč? Proč klesá věková hranice prvního pohlavního styku? Proč si některá čtrnáctiletá děvčata připadají jako staré panny a honem se snaží ulovit kluka, aby to napravily? …..Je sice pěkné, že páni poslanci nedávno novelizovali zákon, který post
ihuje nevyžádanou poštu, včetně emailové. Ale když nedefinovali, co to nevyžádaný email je, těžko někoho budou pokutovat stotisícovými částkami. Spaming sice je problémem, ale tak jednoduše ho nevyřešíme. Proč tedy neřešíte prioritně lživou a nemorální reklamu na Internetu. Proč neochráníte děti a mládež dokud je čas?Nemám tím na mysli, že by pohled na to, co je na banneru, dítěti či mládeži nějak výrazně uškodilo, protože bannery jsou spíše erotické než pornografické. Ale jde o jejich výchovu a o podání. Naučíme-li dítě, že účel světí prostředky a když jde o obchod, že je lež morální, k čemu ho to teda vychováváme. Kdy je tedy potom lež morální a kdy ne? Samozřejmě je nemorální vždy. A naopak tím více je nemorální, čím z ní má někdo větší prospěch.
A ještě poslední postřeh. Když jsem koukal před psaním tohoto čl
ánku na eKamaráda, byly všechny tři bannerové pozice Billboardu obsazeny bannery ODA. Je tedy jasné, že šlo o placenou kampaň a ta s ohledem na malou účinnost bannerové reklamy rozhodně levná není. Proč to zmiňuju? Mám takový matný dojem, že jsem někde něco zaslech, že ODA nemá peníze a že je poněkud více zadlužená a tyto dluhy zatím nesplácí. Nebo se snad pletu?Nemám nic proti výměnným systémům bannerové reklamy, ale měly by více a přísněji sledovat, zda bannery dodržují jimi stanovené po
dmínky. Je to myslím důležitější, než sledovat, zda banner má pouze ono povolené procento plochy na stránce. A v pravidlech Billboardu je zakázaná nejenom reklama na erotické stránky a porno, ale i eroticky laděné bannery na cokoli.Sdílet na Facebooku
© Stránka vygenerována za 0.0030 sec. | Aktuálně máme v databázi 8402 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz
Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha