Rubriky

Vyhledávání v článcích
Co hledáte ?



Provozuje:
icok


ikonka partnera
ikonka partnera
Dnes má svátek Jitka je čtvrtek 05.12.2024



Novinky





Magazín eKamarád vás vítá
Přinášíme vám zpravodajství ze světa dětí a mládeže. Chcete se i vy podělit s ostatními o své zkušenosti či nějak pobavit naše dětské čtenáře? Není nic jednoduššího. Přidejte se do naší kamarádské rodiny a napište nám na email redakce8(Z)ekamarad.cz
(Místo (Z) napište @).

Jak cestovat vlakem

Nepochybně si pomyslíte, že jezdit vlakem je naprosto běžná a banální záležitost, ke které nelze nic nového říci.

     Samozřejmě ideální je, když přijdete na nádraží a bez velkého rozruchu si koupíte jízdenku do sousední stanice nebo do stanice, kam jezdí většina lidí. Avšak problémy občas nastanou, když máte nějaký speciální požadavek. Například když chcete cestovat se skupinou dětí na prázdniny nebo na víkend, chcete skupinovou jízdenku, a to ještě po nějaké atypické trase. Vůbec, všeobecně způsobuje problémy, když chcete využít nějakou nově zavedenou službu, na kterou si pracovníci dopravce ještě nestačili zvyknout. Problémy působí například i kilometrická banka, která existuje "teprve" asi deset let. A sleva pro skupiny, zejména podle nových pravidel, to taky bývá někdy problém.
     V ideálním případě jste odbaveni bez problémů a k plné spokojenosti. Často ale nastává jedna z některých následujících možností: V lepším případě dojde ke konfliktu v pokladně před zahájením cesty. A v horším případě při zakupování jízdenky nic zlého netušíte, a pak se během cesty najednou nestačíte divit, že musíte zbytek dojít pěšky.
     Vzpomínám si na cestu se skupinou asi 20 dětí, které se vracely na skupinovou jízdenku z jarních prázdnin do Prahy. Skupinová jízdenka byla vydaná na konkrétní vlak, na jiné spoje neplatila. No a drobný problém: Vlak, na který ČD vydaly jízdenku, neexistoval. Přístup ČD byl natolik solidní, že skupina byla přepravena následujícími vlaky bez doplatku, nicméně to nic nezměnilo na skutečnosti, že děti, které byly svými rodiči očekávány na konkrétní hodinu, dorazily asi o 4 hodiny později.
     Různé historky o cestách vlakem se lze dočíst na Diskusním fóru Českých drah, a to jak od běžných cestujících, tak i od pracovníků ČD, jejichž zděšení v takových případech bývá o to větší, že znají předpisy a vědí, jak se mělo správně postupovat.
     No, teď by bylo načase přinést konkrétní radu. No. Teorie je taková, že věci znalí pracovníci ČD, by měli neznalé cestující informovat o všech podmínkách a možnostech. V praxi však nic nezkazíte, když se sami důkladně seznámíte s jízdním řádem, prověříte si plánovanou cestu včetně projetých tarifních kilometrů a ceny, sami se seznámíte s možnostmi případných slev, a pak si všechny doklady a informace důkladně ověříte a v případě váhání ze strany pracovníka ČD mu případně decentně napovíte. Dojde-li ke konfliktu, kdy víte, že jste v právu, je vhodné trvat na svém, ale není vhodné jít do násilného konfliktu - trvá-li pracovník ČD na nějakém nesmyslu, je lepší ustoupit a věc řešit následnou stížností na příslušné nadřízené složky ČD. Jsou známy i případy, kdy ČD v podobných případech vrátily cestujícímu neoprávněně zaplacenou částku.
     V případě zpoždění, ztráty přípoje nebo podobných problémů je nutné si o těchto okolnostech nechat vystavit potvrzení pro pozdější reklamaci. Na reklamaci je čas, ale potvrzení musíte mít hned.
     Železniční tarif Českých drah najdete na serveru ČD a jmenuje se TR 10. Tam se dočtete i co a v jakých případech můžete reklamovat.Chcete-li si vybrat pro danou cestu nejvhodnější slevu, může vám pomoci text umístěný rovněž na serveru ČD. Pokud se vám už něco "zajímavého" stane, můžete se o své zážitky podělit na DF ČD. Pokud však chcete podat oficiálně stížnost, je lepší tak učinit písemně na příslušná místa, například na GŘ ČD, Nábřeží L.Svobody 12, 11015 Praha 1. Taková stížnost však musí obsahovat konkrétní údaje a konkrétní popis události; nic nevyřeší a zbytečně zdržuje stížnost typu "vlaky jsou špinavé a mají zpoždění" nebo "asi před 14 dny byl průvodčí arogantní".
     Závěrem bych chtěl sdělit, že jsem nechtěl nikoho vyděsit. Většina cest vlakem je bez problémů a většina pracovníků ČD je slušných a ochotných. Ale je dobré být připraveni a je dobré vědět, jak se zachovat v případě problémů.

  • Autor: Jůza Pavel
  • Datum publikace: 06.09.2000
  • Článek zařazen do: Zkušenosti
  • Počet komentářů ke článku: 1
  • Článek si přečetlo 11615 čtenářů

    Sdílet na Facebooku

© Stránka vygenerována za 0.0035 sec. | Aktuálně máme v databázi 8402 článků
práva na články náleži jejich autorům, provozovatel magazínu nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené prohlížením těchto stránek.
Magazín provozuje ICOK (administrátor Miloslav Fuček)
http://icok.icok.cz | http://wwww.mfsoft.cz

Bazény na míru | Bennewitzovo kvarteto | Lady XL Fashion | Optika v Praze | Světové brýle.cz | Inspiro ERP systém | Bezpečnostní poradce | Fass-Hasicí technika | Dukla - Atletika | Dukla Praha